"Minden elmúlik" - keni a bajsza alá az utolsó, eper ízű gombócot a karalábéfejű fagylaltárus, majd unottan tolni kezdi a kiüresedett kocsit.
Minden.
Az alábukó nap láthatatlan ecsettel facsemetét és letaposott, matt zöld füvet mázol a helyére, aztán a panelházak mögé bújik.
Elmúlik.
Piruettezik Szép, szteppel Jó, a közönség szaunát tapsol a terembe. Kipörgetik, felemelik egymást, úsznak a kezeken, repül az átizzadt ing.
Aztán vége. A nézők elvonulnak, a terem kiürül.
Az öltözőben Szép káromkodva rúg bele az előtte részegen hempergő Jóba.
Az élet a legjobb rendező, de elsősorban tragédiákban gondolkodik.
Napok, előadások, falánk száj módjára ásító függönyök. S remények. Hogy ez majd, hogy na majd ez. S lelkesít Jó, áriázik Szép, sosem látott koreográfiák, Remény beúszik, taps, taps.
Elmúlik.
Az elgördülő függönyök vágnak, élesek, mint a svédacél. Összetapadásukban mindig benne van az újrakezdés, a jövő. Szebb és Jobb.
Azonban a "soha többé" is.
Ez a szürkület szinte sötétebb, mint az éj maga, árny-fogaival hatalmas darabokat harap ki a városból.
A fagylaltárus izzadva tolja üres kocsiját, mintha legalább is ólomkatonákat árulna. Felpillant egy éltes, megtépett épületre. "S inhaz", sugallja a felirat az egykori, szebb napokat.
Káromkodva rúg félre egy villanykörtével kirakott műanyagdarabot.
Minden elmúlik.
Minden.
Utolsó kommentek